Jokainen päivä kätkee sisäänsä jotain mikä koskettaa..

sunnuntai 16. helmikuuta 2014

Väsynyt mutta onnellinen

Tasan kuukausi sitten avasin tämän blogin. Kuukauden olen elänyt hieman erilaista elämää, koskettavaa elämää. 4000 kävijää 19:sta lukijaa ja 20:ntä tekstiä mahtuu kuukauteen. Mieheni sanoja lainaten - väsynyt mutta onnellinen. Väsynyt lähinnä arjen kiireistä mutta kuukaudesa olen oppinut olemaan joka päivä onnellinen ja katsonut elämää uusin silmin.

Jossain vaiheessa elämäni oli selviytymistä, joka päivä huomasin ajattelevani että kun tästä päivästä selviän ja sama toistui lähes joka päivä. Sanoin tekeväni kaikkea sitten kun minulla on aikaa, ehkä sitten eläkkeellä.
Mitä jos sitä aikaa ei tulekkaan? Koskaan ei voi tietää huomisesta..siispä elän nyt tätä päivää ajattelen päiväni uutena ihanana kokemuksena, nautin hetkestä ja huonostakin päivästä etsin jotain hyvää.
Tähän postaukseen sopiikin loistavasti, ihanalta ystävältä saatu ystävänpäivä lahja..kahvilla täytettynä tällä kupilla kun aloittaa aamun, heti aamusta pääsee elämän tarkoitukseen kiinni.



Mikä sitten tekee minut onnelliseksi arjessa?
Aamu on ihana aloittaa kun kahvi on valmiiksi keitettynä pannussa, niinkin pieni asia mutta minun aamu alkaa paljon paremmin kun saan välittömästi kupin kahvia.
Onnellisen aamun tekee myös pesistään mönkivät pörröpäät. Varsinkin viikonloppuisin kun saa herätä milloin haluaa ovat pörröpäät hyvällä tuulella. Viikolla kun vanhimman pörröpään saa joka aamu väkisin vetää sängystä ylös, onni on vähän kauempana.
Onnelliseksi minut tekee myös työpäivinä se kun saan viedä lapset maailman ihanimpaan hoitopaikkaan ja itse saan mennä lepäämään omaan "päivähoitopaikkaani". On todella onnekasta että saa tehdä työtä jota rakastaa ja huippu hyvässä paikassa, huippujen työkavereiden kanssa.
Olen onnellinen myös ihanista asiakkaista, ilman heitä työni ei olisi läheskään yhtä antoisaa. Nyt en tarkoita rahaa vaan antoisia hetkiä, keskusteluja, onnistumisia ja luottamusta molemmin puolin.
Vaikka työstäni pidän on myös ihana illalla päästä kotiin ja onnelliseksi minut tekee se että minun ei tarvitse koskaan tulla tyhjään kotiin vaan pörröpäät x4 ja pörröinen koira odottavat minua. Mieheni tekee minut vielä super onnelliseksi, koska koskaan en palaa sotkuiseen kotiin ja aina minua odottaa myös ruoka.
Vaikka päivä olisi kuinka kiireinen kysymme joka päivä toisiltamme miten päivä on mennyt, pieni asia mutta suuri merkitys. Pitkän päivän kohokohta on myös kun saamme lapset nukkumaan ja on hetki aikaa olla yhdessä, istumme vierekkäisissä nojatuoleissa ja molemmat tekevät yleensä omia juttuja mutta onnelliseksi minut tekee se että tiedän että toinen on siinä, eikä katoa mihinkään.
Hampaidenpesu on myös meidän parisuhteessa onnenhetki. Yleensä pesemme hampaat samaan aikaan ja tuijottelemme toisiamme peilin kautta ja irvistelemme vaahtoisilla suilla.. Elämämme suuret päätökset on myös tehty hampaita harjatessa -talon osto, naimisiin meno ja lapsien hankkimis keskustelut olemme suorittaneet hammasharja suussa.
Vapaa päivinä minut tekee onnelliseksi yhdeksän kahvi mieheni kanssa, ja onnellinen olen myös mahdollisuudesta että saan olla kotona lasten kanssa. Vaikka vapaapäivät on yleensä kiireisiä ja raskaampia kuin työpäivät on ne kuitenkin parasta arkea kaiken kaaoksen keskellä. Vapaapäivinä onni suosii minua myös joskus päikkäreillä. Joskus on myös aikaa ottaa maraton puhelu ystävälle, lähettää viesti toiselle tai jos onni oikein suosii joku ihana ystävä piipahtaa kylään. Vapaapäivinä on myös onni omistaa dvd laitteet ja i padit joilla lapset viihtyy hetken tappelematta ja minulla on joskus aikaa tehdä jotain. Onnelliseksi minut tekee myös lasi viiniä illan hämärässä. Hetki vain olla tekemättä mitään. Ja illalla kun päänsä painaa tyynyyn ja on kainalo mihin käpertyä, kaikki hyvin ja tietää että kodissa asuu suurin niistä -rakkaus.

Olen elämäni onnellisin nainen.

p.s Onnelliseksi minut tekee myös jokainen kävijä, lukija ja kommentti<3


4 kommenttia:

  1. Toistan jälleen itseäni...mutta blogisi koskettaa minua ihan todella.
    Aitoutesi ja pohdintasi saavat vastakaikua omassa mielessäni.

    Itsekin olen joutunut sen ajatuksen kanssa silmätysten, että en voi ajatella tekeväni asioita sitten kun .. elämä heittää kaikenlaisia yllätyksiä eteemme-eivätkä ne aina ole mukavia yllätyksiä.
    Olen oppinut senkin että se mit minulla nyt on elämässäni, ei todellakaan ole itsestään selvyys - milloin vain tulla hetki, jolloin tämä minulta riistetään.
    Niinpä minäkin opettelen elämään tässä päivässä,
    yritän olla murehtimatta turhasta, yritän nauttia jokaisesta päivästä ja hetkestä parhaani mukaan. Yritän löytää jokaisesta päivästä jotain mukavaa, hyvää ja kaunista.


    PS.
    Ja ihan pakko on sanoa että se kahvikuppi heti herättyä on myös minulle ihan elinehto...

    VastaaPoista
  2. Kaunis onnellisuuspostaus! <3 Ihanaa positiivisuutta! Hetkessä eläminen on tärkeä taito ja antaa varmasti paljon. Ja ilo oli löytää Marika sun blogi ja liittyä lukijaksi!

    VastaaPoista
  3. Ihana Ritva, kiitos<3
    Hammi, ihanaa että olet löytänyt tänne, Kiitos<3Ihana "nähdä":)

    VastaaPoista
  4. Huipusti ja koskettavasti kirjoitettu. Ihanaa että on ihmisiä,jotka arvostavat arkipäivän hyviä asioita.

    VastaaPoista

Kiitos <3